Så ger du dina kunder ett erbjudande de inte kan säga nej till

2010-04-14

Sa-ger-du-dina-kunder-ett-erbjudande-de-inte-kan-saga-nej-till Att vara en bra säljare innebär att du försöker erbjuda kunden en produkt som kan tillfredsställa hans behov eller lösa ett problem som han har. Det är upp till dig att berätta om din produkts fördelar och på vilket sätt din produkt kan hjälpa kunden. Det handlar också om att ge kunden ett erbjudande som han eller hon inte kan säga nej till. Här får du några tips från oss:

  • Krydda ditt erbjudande. Ge kunden något extra vid köpet, till exempel mer service, en present, förlängd garanti eller något annat som ger mervärde.
  • Ge kunden en deadline. Om ditt erbjudande bara gäller en viss tid så sänder du signaler till kunden att han måste agera snabbt. Låt till exempel de tio första kunderna som handlar få något extra.
  • Tala till kundens känslor. Visa hur bra det kan bli bara kunden köper din produkt, vädja till kundens positiva, livsbejakande sidor.
  • Tro på din produkt. Om du tror på den produkt du säljer så är det lättare att kunden också tror på den. Visa att du kan dina produkter utan och innan och att du brinner för att sälja dem.

Bildkälla: http://www.freedigitalphotos.net/images/Business_People_g201-Businesswoman_With_Laptop_p9648.html

Lämna en kommentar