Artiklar

Den optimala arbetsgruppen

2011-12-29
Hur många deltagare ska en optimal arbetsgrupp innehålla? Blir ni för många är det svårt att överblicka alla delar av arbetet och är ni för få är det troligt att ni saknar någon viktig kompetens och att något av dynamiken som finns i större grupper ...

Kommunicera rätt

2011-11-29
Lär dig kommunicera på det sätt som chefen önskar sig. Det finns ingen poäng i att skicka långa komplicerade beräkningar om chefen bara vill ha ett enkelt ja eller nej och det är ditt jobb att anpassa dig. Du har givetvis ...

Passa dig för säljfloskler

2011-10-30
Som säljare behöver du vara ständigt på tå och veta vad som gäller inom din bransch och inom försäljning som helhet. Många människor är väldigt känsliga för typiska säljtrick och det gäller att du är steget före för att inte verka alltför påflugen ...

Öka din försäljning

2011-09-28
Fokusera på ökad försäljning, allt annat löser sig alltid men om du inte säljer kan du lika gärna lägga ner hela verksamheten. Det handlar om existensberättigande. Ditt företag finns ju inte primärt till för din skull utan för era kunder. ...

Kickstarta hösten

2011-08-31
Känns det jobbigt att komma tillbaka från semestern? Se på hösten som en nystart. Sätt upp mål – vad vill du åstadkomma innan jul? Gå efter magkänslan och satsa på det som verkligen får dig att känna dig inspirerad. Det kommer att gå snabbt så ...

Ändra kurs

2011-07-31
Du är tillbaka från semestern och hösten som du tänkt skulle vara en nystart känns mest som det gamla vanliga. Har du fastnat i gamla hjulspår och behöver tänka om? Att ändra rutiner tar tid och kan kännas krångligt. Men fokusera på målet så kommer ...

Undvik utbrändhet

2011-06-30
Om du jobbar mycket är det viktigt att i tid se över din situation för att undvika framtida utbrändhet. Är du i farozonen? Lär dig prioritera och välja bort saker som inte tar dig framåt. Kommer du ihåg Maslows behovstrappa? ...

Corporate storytelling

2011-05-31
Corporate storytelling handlar om att fokusera på de små berättelserna – möten mellan människor som visar på den roll just ditt företag spelar i samhället eller för den enskilda människan. Det är ett effektivt sätt att med små medel associera ditt företagsnamn med positiva känslor. ...

Skämta mer!

2011-04-30
Humor på jobbet ökar trivseln och kan till och med påverka försäljningen positivt. En glad stämning smittar och ger båda glada kunder och medarbetare. Ett glatt team är ett vinnande team helt enkelt. Uppmuntra alltså glädje men låt det inte övergå i trams, ...

Service kostar

2011-03-31
Det går inte att komma undan. En produkt helt utan service är bara halvfärdig. Det är viktigt för dig som säljare att se till helheten i ert erbjudande. En produkt som har en defekt som ni tar hand om och fixar kan i bästa fall ...