Artiklar

Lär dig förklara kundvärdet

2011-02-22
Om du lyckas förklara för kunden på vilket sätt och hur mycket de kommer att tjäna på din produkt kommer du att bli en framgångsrik säljare. För i längden är det ju just denna punkt som är mest intressant för kunden i en säljprocess. Vilken ...

Bli en mästare på möten!

2010-10-27
Att kunna leda effektiva och strukturerade möten är en konst och något som kommer att uppskattas av alla dina kollegor och chefer. Grundtanken är att varje möte ska leda till ett konkret resultat. Hur tar du dig dit? Det är viktigt att i förhand ...

Misslyckanden leder till framgång

2010-09-30
Kommer du ihåg ditt senaste misstag? Chansen är stor att du mycket väl kommer ihåg varje liten detalj. Använd dig av detta – på ett konstruktivt sätt. Ofta tenderar vi att fokusera på fel saker och misslyckas vi med något biter sig känslan kvar ...

Maximera din arbetsdag

2010-08-22
Delegera eller undvik onödiga arbetsuppgifter. Behöver du verkligen skriva den där rapporten? Skär ner på saker som egentligen inte behövs och få tid över till nyckeluppgifterna. Sätt deadlines – och håll dem! Använd tiden som spenderas på buss, tåg eller andra färdmedel till ...

Klä dig rätt

2010-07-16
Ha en uppsättning plagg på kontoret. Det behöver inte vara en hel garderob. Det räcker med en finare kavaj, ett par jeans, skor och kanske en slips eller scarf för att förvandla en outfit till något som passar för kundbesök. Att vara överklädd kan vara ...

Kunduppfattning

2010-06-21
Vilken är ditt företags image? Om du är väl insatt i hur ditt företag uppfattas av kunder, konkurrenter och övriga intressenter har du ett försprång när du ska sälja in din produkt. Är det så att ni uppfattas som ett billigt alternativ men ...

Så klär du dig när du ska på kundbesök

2010-04-29
Att åka på säljbesök innebär att du representerar ditt företag och dina produkter. Det gäller att skapa ett gott helhetsintryck och det är faktiskt så att man bara får några sekunder på sig att ge ett gott intryck innan personen man möter fattar (ibland felaktiga) ...

Så skapar du mervärde för kunden

Så skapar du mervärde för kunden
2010-04-16
För kunderna är det visserligen din produkt som står i huvudfokus, men om du har många konkurrenter som säljer samma eller liknande produkter så är det väldigt viktigt att skapa ett mervärde för kunden. Vid all försäljning handlar det om att berätta för kunden ...

Så ger du dina kunder ett erbjudande de inte kan säga nej till

Så ger du dina kunder ett erbjudande de inte kan säga nej till
2010-04-14
Att vara en bra säljare innebär att du försöker erbjuda kunden en produkt som kan tillfredsställa hans behov eller lösa ett problem som han har. Det är upp till dig att berätta om din produkts fördelar och på vilket sätt din produkt kan hjälpa ...

Artiklar om försäljning

2010-02-19
Inom kort startar vi en en artikelserie om försäljning. Här kommer du som blivande eller befintlig säljare kunna läsa intressanta artiklar och få del av smarta säljtips. Vänligen återkom inom kort!